fredag 5. april 2013

Første innlegg - om littahvert

Jeg bestemte meg for at å blogge kunne være en god idé.
Jeg har alltid skrivekløe, og etterhvert som jeg har blitt eldre, synes jeg også at jeg har en del å skrive om. Noen dager mer, noen dager mindre.
Jeg er helt fersk på blogging og har heller ikke lest spesielt mange blogger, men jeg tipper at dette er noe jeg lærer meg raskt.
Litt om meg: Jeg er et kvinnemenneske i slutten av 30-årene, mor til to fabelaktige gutter som begge har en diagnose innenfor autismespekteret. En har Asperger syndrom, en har barneautisme. Jeg er samboer og forlovet med verdens beste kjæreste og har en hund og to katter.
Jeg liker mye rart. Jeg liker å lage mat, jeg liker å dulle med hagearbeid, jeg liker å lese, se på filmer og serier, lære nye språk, jeg er veldig opptatt av autismespørsmål, brygging av mjød, spesialpedagogikk, cosplay, land som begynner på I, og å arbeide med tre (mest pyrografering), jeg liker eventyr og å organisere bøkene og filmene mine ... Og jeg er for tiden under utredning ved Habiliteringstjenesten for Voksne fordi det mistenkes at jeg selv har en diagnose innen autismespekteret, nemlig Asperger syndrom.
Etter hvert, som jeg får stilt diagnosen, vil jeg nok blogge en god del om hvordan det oppleves for meg å være utredet for autisme i voksen alder, og hvordan det er å være en forelder med autisme til barn med autisme. Det er ikke bare bare, det er både og!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar