onsdag 17. april 2013

Urter

Jeg var hos legen i går og fikk vite at MR scanningen jeg tok før påske viste at jeg har en betennelse i skulderen, som også har spredd seg til armen og ryggen.
Så det er derfor jeg har så innmari vondt!
Vel, jeg har stor tro på betennelsesdempende medisin og venting på å få komme inn på medisinsk fysikalsk poliklinikk men jeg har også tro på at man i noen tilfeller kan spise og drikke seg frisk.
Så jeg tok en titt i urteboken min og fant ut at kamille og kanel er betennelsesdempende, så jeg lagde meg en stor kopp te med to opser Lipton kamillete og en kanelstang og lot den trekke en ti minutters tid. Den smakte faktisk overraskende godt, jeg er egentlig ikke noe særlig begeistret for kamillesmaken men med en solid kanelstang ble den veldig god, så jeg har laget meg en stor kopp i dag også.
Nå er det slutt på posekamille, så etter dette går jeg løs på løsvektsposen jeg har i skapet.
Ellers er hvitløk og merian også betennelsesdempende, men jeg står over te laget på det... Urk!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar